Strand Hotel i Visby tar nästa steg i sin verksamhetsutveckling och inleder ett långsiktigt samarbete med reklambyrån Knak. Hotellet har gjort en förflyttning på marknaden under de senaste åren. Vilket bland annat har synts genom investeringar i restaurangen Matsalen, renoveringar i såväl hotellrum som lobby och uppmärksammade personalrekryteringar.

- Nu vill vi utveckla vårt erbjudande ytterligare, säger Sofia Munkhammar, CFO och Sälj- och Marknadschef på Strand Hotel. Som en del i vår vision vill vi erbjuda våra gäster en unik upplevelse. Vi vill etablera oss som en destination, där allt man vill göra och behöver finns samlat under samma tak, fortsätter Sofia Munkhammar.

Avtalet som har skrivits med Knak sträcker sig över flera år och innefattar både Best Western Strand Hotel och systerhotellet Best Western Solhem Hotel. Två anrika hotell i Visby med mycket historia innanför väggarna.

- Knak är en kreativ partner med hög affärsmässighet och med en förmåga att tänka både operativt och strategiskt, säger Sofia Munkhammar.

Hos Knak ser man fram emot samarbetet och ser det som ett prestigefyllt uppdrag på den gotländska marknaden.

- Ja, verkligen. Det är med mycket energi vi går in i detta samarbete. Strand Hotel är en viktig aktör, inte bara i Visby utan även i hela den gotländska besöksnäringen, säger Patrik Björkander, VD på Knak.

- Vi har följt utvecklingen av Strand Hotel med stort intresse den senaste tiden. I ett väldigt lyckat generationsskifte har hotellet lyckats behålla det anrika samtidigt som det pulserar av framåtanda hos hela personalen, säger Patrik Björkander.

Just det där med framåtanda hos personalen instämmer Sofia Munkhammar med.

- Ja, i en ständigt föränderlig värld är det viktigt för oss att hela tiden jobba målmedvetet för att vara en attraktiv arbetsgivare, avslutar Sofia Munkhammar.